arena haber arena bodrum haber arena bodrum gazetesi bodrum haber bodrum haberleri bodrum gazeteleri bodrum yerel haber bodrum güncel haber bodrum gündemi bodrum haber siteleri bodrum kent haberleri bodrum sağlık bodrum eğitim bodrum asayiş bodrumspor bodrum güncel bodrum yerel gazeteleri bodrum belediyesi bodrum kaymakamlık bodrum devlet hastanesi bodrum kültür sanat haberleri bodrum ekonomi bodrum turizm bodrum gazeteleri
DOLAR
34,5263
EURO
36,1609
ALTIN
2.983,26
BIST
9.367,77
Bodrum Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bodrum
Hafif Yağmurlu
16°C
Bodrum
16°C
Hafif Yağmurlu
Cuma Yağmurlu
14°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
6°C
Pazar Açık
8°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
12°C

Reyes & Kirmanoğlu ikilisi Gümüşlük’te klasik müzik tutkunlarıyla buluştu

Reyes & Kirmanoğlu ikilisi Gümüşlük’te klasik müzik tutkunlarıyla buluştu
18 Ağustos 2023 09:24
A+
A-

20. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali, Belçikalı piyanist Eliane Reyes ve Türk klarnetçi Ayşegül Kirmanoğlu’nun konseriyle devam etti…

Arena Bodrum Haber – Belçikalı piyanist Eliane Reyes ve Türk klarnetçi Ayşegül Kirmanoğlu, meraklısının her zaman dinleme fırsatı bulamayacağı nitelikteki eserlerle, 20. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali’nin tarihi sahnesinde idi. Klarnet ve piyano için yazılmış başyapıtları eşsiz yorum güçlerini birleştirerek icra eden iki sanatçının performansı izlenmeye değerdi.

Festivalin ana konser mekanı 2 bin 500 yıllık Antik Taş Ocağı, piyano ve klarnet için yazılmış, icrası güç ancak bu iki enstrüman için yazılmış en değerli ve istisnai eserlerin yorumuna sahne oldu. Dünyaca meşhur klarnet sanatçımız Ayşegül Kirmanoğlu’nın eşsiz yorumlarına eşlik eden Belçikalı piyanist Reyes’in sahnedeki performansı da dikkat çekiciydi. 4 eserle sahneye çıkan Eliane Reyes & Ayşegül Kirmanoğlu ikilisi, J. Brahms, F. Chopin, F. Poulenc ve D. Milhaud’den seslendirdikleri yapıtlarla ayakta alkışlandı.

19. ve 20. yy’ın nadir güzellikteki eserlerine yer verdiler

İzleyici karşısına ilk olarak Johannes Brahms’tan, “Clarinet Sonata in E-flat major, Op. 120 No. 2” adlı eserle çıkan sanatçılar, bu eserde yer alan “Allegro amabile”, “Allegro appassionato” ve “Andante con moto – Allegro” başlıklı bölümleri seslendirdi. Gecenin ilk yarısını 19. yy’da yazılmış eserlere ayıran ikili, ilk eserin ardından Polonyalı Romantik Dönem besteci Frederic Chopin’in, “Ballade No. 4 in F minor, Op. 52” adlı yapıtıyla gecenin ilk yarısını sonlandırdı. Gecenin ikinci yarısında icra edilen eserler ise 20. yy’ın ürünü yapıtlardı. Aradan sonra sahnede yerini alan Eliane Reyes ve Ayşegül Kirmanoğlu ikilisi, geçen asrın en önemli Fransız bestecilerinden Francis Poulenc’ın, “Clarinet Sonata in B-flat major, FP 184” adlı eseriyle alkış aldı. Bu eser şu başlıklardan oluşuyordu; “Allegro tristamente”, “Romanza” ve “Allegro con fuoco”… Gecede seslendirilen son eser yine bir 20. yy yapıtıydı. Fransız besteci ve şef Darius Milhaud’ın klarnet ve piyano için yazdığı ve müzisyenin başyapıtlarından biri olarak nitelenen, “Scaramouche, Op. 165b”, ikili tarafından seslendirildi. Bu eser, “Vif”, “Modéré” ve “Brazileira” başlıklarından oluşuyordu.

Eliane Reyes ve Ayşegül Kirmanoğlu, izleyiciden gelen yoğun alkış üzerine bir de bis yaparak geceyi sonlandırdı. Konserin sonunda sanatçılara festival ekibi tarafından çiçek sunuldu. Festivalin sanat danışmanı Gülsin Onay da sahneye gelerek müzisyenleri tebrik etti.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.