Arena Bodrum Haber – 19.Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali kapsamında Gümüşlük’ün tarihi mekânı Antik Taş Ocağı’nda sahneye çıkan İngiliz piyanistler Murray McLachlan ve Kathryn Page, dört el piyano ve solo performanslarıyla Bodrumlu klasik müzikseverden büyük alkış topladı.
Dünyanın birçok öne çıkan konser salonunda, önemli şef ve orkestrayla izleyici karşısına çıkan İkili, bu defa günbatımında tarihi taş ocağını dolduran Bodrumlu sanatseverlerin karşısına çıktı. Yabancı uyruklu klasik müzikseverlerin de ilgi gösterdiği konserde İngiliz piyanistler, Schubert, Grieg, Chopin, Scriabin ve Gershwin gibi bestecilerin eserlerine yer verdi.
Konser öncesinde bir konuşma yapan Festival Sunucusu Özden Özkan, 3 senedir Festival’in ana sponsorluğunu üstlenen Bosfor Turizm’e desteklerinden dolayı teşekkür etti. Özkan; “Özellikle son iki senedir tüm dünyanın içinden geçtiği zor dönemlerde dahi bizi yalnız bırakmayan, öncelikle samimiyeti, her durumda pozitif yakalaşımı, titizliği, profesyonelliği ve tabii ki sabrı için Bosfor Turizm’e teşekkür ediyoruz” dedi. Gecenin konuğu İngiliz ikiliyi, izleyiciye takdim eden Özden Özkan, sanatçıların bir haftadır 2. masterclass grubundaki 10 genç piyaniste eğitim verdikleri bilgisini vererek şunları söyledi; “Genç piyanistlerimiz şu an burada bizimleler ve kalan eğitimlerini değerli piyanistimiz Gülsin Onay’la tamamlayacaklar ve bu Cumartesi günü saat 20.30’da festival merkezimizde sahne alacaklar”…
25 resital programı ve 40 konçertodan oluşan bir repertuara sahip, beş kıtada beğeni toplayan, 40’tan fazla albümden oluşan bir diskografiye sahip Murray Mchlachlan ve South Bank, Wigmore Hall gibi salonlarda hem solist hem de oda müziği piyanisti olarak 20’den fazla resital veren Kathryn Page, festival sahnesinde G. Gershwin ve F. Schubert’in dört el piyano için yazılmış yapıtlarına yer verdiler. İkili, sergiledikleri dört el performansıyla, festival izleyicisi tarafından ayakta alkışlandı.
19,Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali, 25 asırlık tarihi mekânda yine unutulmaz ve az rastlanır bir repertuardan oluşan bir konsere ev sahipliği yaptı. Schubert’in Fa minör Fantazisi ile başlayan gece Gewrshwin’in Mavi Rapsodisi ile son buldu.
Murray McLachlan & Kathryn Page İkilisi, sahneye Franz Schubert’ten seslendirdikleri piyano düeti ile çıktı. “Fantasy in F minor D. 940F” başlıklı bu eserin ardından İkili, çağdaş İngiliz besteci Edward Gregson’un, “Friday AM (‘With apologies to Gustav’)” adlı yapıtını sergiledi. Daha sonra Romantik Dönem Norveçli besteci Edvard Grieg’den bir balada yer veren piyanistlerin seslendirdiği eser, “Ballade in G minor, Op. 24” başlığını taşıyordu. Programın ilk yarısı, yine Romantik besteci Frederic Chopin’in, “Polonaise in A flat op 53 ‘Heroic” adlı eseriyle sonlandı.
Program aradan sonra 20. yy’ın en önemli Fransız bestecilerinden Francis Poulenc’in bir yapıtıyla başladı. Dört elle icra edilen “Sonata for piano four hands FP. 8” başlıklı bu eserin ardından sanatçılar, ünlü Rus besteci ve piyanist Aleksandr Nikolayevich Scriabin’den, “Nocturne for left hand alone in D-flat major, Op.9, No.2” adlı eseri yorumladı. Ardından adı İskoç Rönesansı ile birlikte anılan Çağdaş Dönem bestecisi Francis George Scott’un “There’s news, lasses, news” başlıklı eseri, yine bir İskoç besteci olan Ronald Stevenson’ın aranjesiyle seslendirildi. Konser, 20. yy.’ın en önemli bestecilerinden klasik müzik ve caz alanında unutulmaz eserler vermiş, George Gershwin’in, “Rhapsody in Blue” adlı yapıtıyla son buldu.
Büyük ilgi gören ve beğeni toplayan konserin sonunda bis yapan İngiliz İkili, Antonin Dvorak’tan seslendirdikleri “Slavonic Dance No.2 in e minor Op.72” başlıklı eserle geceyi sonlandırdı.